Amenzi usturătoare pentru Penny, Lidl și Unicarm

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord – Vest (CRPC RNV Cluj), cu sprijinul Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor din județul Sălaj (CJPC Sălaj) au desfășurat în comun, în data de 20 iunie, o amplă acțiune de control la nivelul operatorilor economici din județ. Cu această ocazie, un număr de 15 firme, cu domenii diverse de activitate, au fost supuse controalelor: Heart Cycling Studio SRL, Zlana Com SRL, Rewe România SRL, Man Ștefan II, Rasta Sandy SRL, Pop & Cos SRL, Sumarcom SRL, Mia Prest SRL, Dănuț ASP Fruits SRL, Farmacia Virioris Impex SRL, Costitime SRL, Andromi Com SRL, Unicarm Supermarket SRL, Lidl Discount SRL și Rasta Sandy SRL.

Prin aceste verificări în teren comisarii au urmărit modul în care sunt respectate, în practică, prevederile legale în domeniu. În urma controalelor efectuate, comisarii CJPC Sălaj au identificat mai multe deficiențe, după cum urmează:

  • comercializarea/folosirea unor produse și preparate cu data limită de consum depășită sau pentru care nu se putea stabili încadrarea în aceasta;
  • modificarea stării termice a produselor sau neasigurarea temperaturilor recomandate de producător;
  • folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare;
  • folosirea unor vitrine neigienizate, pentru depozitarea produselor și preparatelor, cu praf în exces, rugină și chedere neigienizate;
  • pavimentul aferent vitrinelor frigorifice era insalubru, neigienizat de o perioadă mare de timp;
  • utilizarea veselei din plastic și a ustensilor de lucru cu mânere de lemn sau plastic;
  • depozitarea, direct pe pavement, a băuturilor răcoritoare sau apei plate și minerale;
  • nerespectarea temperaturii de depozitare a preparatelor, la vitrina caldă;
  • existența unor pardoseli insalubre;
  • folosirea unor coșuri/tomberoane de reziduuri fără capace, în zona de preparare;
  • expunerea la comercializare a unor produse din lapte fără respectarea prevederilor aferente separării de produsele provenite din grăsimi vegetale;
  • comercializarea unor legume și fructe cu mucegai, putregai, improprii consumului uman;
  • utilizarea unor vitrine frigorifice îmbâcsite cu praf, depuneri de conținut, cu rugină, improprii depozitării produselor sau preparatelor;
  • folosirea unor toalete nefuncționale;
  • comercializarea unor produse cu ambalaje deteriorate;
  • comercializarea unor produse care nu respectă etichetarea conform prevederilor legale.

Pe baza neregulilor constatate, echipele de control din cadrul CJPC Sălaj au aplicat un număr de 5 avertismente şi au dat 24 de amenzi contravenționale în valoare de 275.000 lei. În același timp, la nivelul agenților economici vizați au fost dispuse și o serie de măsuri complementare:

  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 6.800 de lei;
  • oprirea temporară a prestării serviciilor în rândul a zece operatori economici, până la remedierea deficiențelor constatate în teren.

Potrivit comunicatului de presă emis de CRPC RNV Cluj, deficiențele constate în teren au fost aduse rapid la conformitate. Astfel, la noul control care a avut loc în perioada 21 – 22 iunie, desfășurat tot în rândul respectivelor firme, comisarii sălăjeni au constatat aducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse la toți operatorii economici.

Contactat cu privire la continuitatea acestei acțiuni de control desfășurate la nivel de județ, Dorel Fechete – comisar şef adjunct în cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, ne-a declarat că „la nivel de CJPC Sălaj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor și, indiferent de operatorul economic vizat, comisarii noștri vor dispune măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare care se impun, după caz. Siguranța cetățenilor este prioritară”.

One Thought to “Amenzi usturătoare pentru Penny, Lidl și Unicarm”

  1. Mariana

    In sfarsit mai verifica cineva si ceea ce se expune, se vinde cumparatorului. Bine ar fi sa verificati si magazinul Kaufland, mai ales la raionul carne, nu de alta, dar daca vrei sa cumperi de exemplu GULAS sau Bucatele pentru GULAS, jumatate din cantitate sunt faramituri din GULAS, daca ai curajul sa le atragi atentia d-nelor vanzatoare, iti spun ” asa o primim, in pungi ” sau te trimit la biroul de informatii unde d-na nu stie ce sa-ti raspunda. La pretul de 29,99 lei sau indiferent de pret, TREBUIE SA PRIMESTI CEEA CE CERI, NU CEEA CE ESTE IN PUNGI”. ROMANUL S-A OBISNUIT SA CUMPERE CEEA CE I SE OFERA, NU MI SE PARE NORMAL, TREBUIE SA AVEM SI PRTETENTII, DOAR NU NI SE OFERA GRATIS. ( SI NICI ATUNCI ). CHIAR TOATE MIZERIILE NI SE BAGA CA GAT? Cred ca amenzile sunt destul de mici, daca isi permit asa ceva.

Leave a Comment